Bu Sayılmaz / Ali Gün Yıldırım

"sanatçının kafasında vardır zaten neyi imal edeceği. 

bunun için taslaklar çalışabilir. bunları taslakta renklendirebilir. bunları doğru proporsiyonda olacak şekilde minimal boyutta ölçeklendirebilir. sonra bu taslağı onaylarsa orijinale geçebilir. orijinal eserde, kafasına yatmayan alanları, renkleri, konumlandırmayı değiştirebilir.

sanatçının kafasında kuruludur neyi imal edeceği. 

ama bunu taslağa dökmesi gerekmeyebilir. resmi kafasına çizmiştir. renkleri tespit etmiştir. vurgulayacağı figürler bile çizilir orda. eserin başına geçer ve başlar. arada geri çekilir ve tüm resme bakar; doğru mu gidiyorum diye. geri çekilmeyebilir de gidişata bakmak için. saatler alabilir kafasındakini dökmesi. aylar da sürebilir. 

sanatçı ya tasarlamadıysa neyi imal edeceğini.  

doğaçlamalıdır. gidişata göre yön vermelidir, akmalıdır, yapacağı iş. belki hızlı olmalıdır. belki acele etmesine gerek yoktur.

belki boya kullanması gerekir. renklere ve yoğunluğa o an karar verir. belki sadece sıçratır boyayı. ya da sadece arada fırça darbeleri olur rastgele.

ve,

ya renkli olmasını tercih etmiyorsa sadece çizgisel bir iş çıkaracaksa. 

işte spontan tavır tam burada iş başı yapıyor.

ali gün yıldırım'ın sketchlerinde hiç bir şey evvelden planlanmış değildir.

resmin nereden başlayacağı da belli değildir. belki figürün başından, belki ayak parmaklarından, belki gömlek cebinden.

sonra dakikalar içinde tüm sketch şekil alır.

beş dakika sonraya, yemekten sonraya, yarına ya da, asla bırakmaz. başlayan şey yekpare zamanda bitmelidir.

başladığında ne çıkacağını kendi de bilmez.

bu doğaçlama tavır bir A5 üzerinde gerçekleşebileceği gibib 70* 100 cm'de de yahut kocaman bir duvarda da gerçekleşebilir.

A4 boyuttaki çizimler ortalama 4 dakika, 70* 100 cm işler 15-20 dakikada biter.

bazen A4 sketch'leri sayfaları çevirerek arka arkaya karalar.

çizgiler aktıkça kafasında figürün alacağı pozisyonu konumlandırır, belki bir mekana oturur belki bir objeyle ilişkilendirir.

bu spontan sketch'ler bir taslak değil bitmiş birer iş olmalıdır.

ve bir şekilde hızlıca biterler.

bir çizgi nereye gideceğini nasıl bilebilir?

bilir."


              Sahiden de çizgiler bilir! ve İlham geldi mi sanatçıya elbet çizgileri yolunu bulur. İnsanın hayat çizgisinde yolunu bulduğu gibi. Haliç Sanat - 1 de sergi metnini okuduğunuz sanatçı Ali Gün Yıldırım'ın Bu Sayılmaz resim sergisindeyiz. Eserlerin biricikliğine atıf yapan ressam hayatın ritmini aktardığı çizimler yer yer siyah beyaz yer yer renkli. İkinci doğum tarihim dediği 22 Aralık 2023 de Akciğer nakli ameliyatı geçiren ressamın bu üretme çabası azmi beni çok etkiledi. Aldığımız her nefes boşa gitmeyecek kadar kıymetli. Bunun farkında olan birinin sanatına, çizgilerine kulak verelim:

Ali Gün Yıldırım 

Ali Gün Yıldırım 

Ali Gün Yıldırım 

Ali Gün Yıldırım 

Ali Gün Yıldırım 

Ali Gün Yıldırım 

Ali Gün Yıldırım 

Ali Gün Yıldırım 

Ali Gün Yıldırım 

Ali Gün Yıldırım 

Artık ben bir bağışçıyım.

zamanı geldiğinde;

Alacakaranlığa ve aynı zamanda şafağa doğru ilerlerken,

Birden kalacağım.

Birisine bir hediye bırakacağım,

Nefes alması için 

Hayatının kilitlendiği yere 

Bir anahtar sunacağım.

Ben bir bağışçıyım.

Bu son hediyem, son devinimim.

"Kim bir hayat kurtarır, tüm dünyayı kurtarır"

Neslihan Yıldırım



 

Sanat İlhamlı ⛬

Yorumlar

ÖNE ÇIKANLAR

III- Kitap Sayfalarından Beyaz Perdeye

Genç Ressam Süleyman Erdoğan ile Söyleşi

SANATTA YARATICILIK

İSTANBUL' DA ŞİFA BULMAK

Doğukan Çiğdem ile Söyleşi

Şehrin Dokusu: Heykeller

Sanat İlhamlı ⛬ hakkında

ÇOCUKLARLA FELSEFE

Maziden Atiye ZEYTİNKÖY