A - 71



 🗹  ÖZET: Roman kahramanımız Yusuf, Viyanalı bir müzisyendir. Babası gibi Müslümandır. İki kültürlü bir ailede büyümüştür. İslam adına Şam'a gider orada bir takım gruplara katılır. Bu gruplar onu gelecek için oluşturdukları teknolojinin ilerlemesi adına denek olarak kullanılmaktadır.

   Aklın her şeyi çözeceğine inanır. Bir görev için Suriye'den Türkiye'ye gönderilecektir. Uçakta bulunurken kaza geçirir. Sina Çölünde kaybolur. Çöldeki bir bitkiden çiğ damlaları utar. Bu damlacıkların onun hafızasında önemli değişimlere neden olur.

   Çöl yakınlarında karşısına çıkan ilk köyde Ammar Hoca ile tanışır. Bu adam sıradan biri değildir. Ona yardım eder. Denek olarak kullanıldığı adamlardan kaçıp Türkiye'de Nasuh Efendi ile tanışır. Kalbin sırlarının öğrenir. Ve 1600'lü yılların Viyana'sı, 2070 yılının Orta Doğusunda bulunur. Tüm bu zamanlar arasında gidip gelirken onunla Cemile adlı mavi gözlü ve güzel bir kız eşlik eder. yalnız zamanda yolculuk yaptığını kimseyle paylaşamaz. Zamanın gidişine zarar vermemek için kendini akışa kaptırır. Bu yolculuklardan çok şey öğrenir.

   2023 yani kitapta günümüze geldiğinde gazeteci Cemile'nin onu kullanmak isteyen üst akıl grupların piyonu olduğunu öğrenir. Yusuf'la dost görünüm amacı onu üst grup akıllara teslim etmek. Kod adı A-71 olan Yusuf Nalbant, adamların ellerinden kurtulur ama gelecekte onların başarılı olmasını istemez. Dünyayı kendi çıkarları için kaosa sürükleyenleri cezalandırmak için Türkiye'nin Cumhuriyet'in 100. yılı kutlamalarındaki ABD üstünde canlı bomba olarak bir eylemde bulunur. Nasuh Efendi, intikamın bu şekilde yani cinayetle değil; akıl, bilim, ile alınmasını söylese de Yusuf yine de vazgeçmemiştir.

     Kitapta olaylar arasında doğa felaketleri ( iklim değişimleri), sanal dünyalar, robotlar( yapay zeka), LGBT derneklerinin faaliyetlerini finansa eden Mason, Siyon, Evangelist yapılarında etkilerini görüyoruz.


💭 YORUM: İskender Pala'nın diğer tarihi kitaplarından farklı olarak burada hem tarih yanında bir bilim-kurgu yapıyı da görmekteyiz. Ezoterik bilgiler ile teknolojik bilginin bir sentezini dengelemiş bir kurgu roman ve macera okuyucuyu bekliyor. Sürükleyici ve öğretici etkilerle ilham verici.

 ✑  ALINTI: 


" Mana dengesi. Bu denge korunduğu müddetçe insaniyetimiz iyilik, gülümseme, dostluk, yakınlaşma, sevme, acıma gibi erdemlerle sürdürülür. Öte yandan, eğer seviyenin eşitlik dengesi bozulur da çubuğun kanatlarından birinde sıvı artımı olursa insaniyetimiz hasar alır  ve bu defa şiddet, nefret, öfke, düşmanlık, acımasızlık gibi insana zarar getiren tavırlar baskın çıkar... İnsaniyet, madde cinsinden çok şeye sahip olunmakla değil, mana cinsinden kendini zenginleştirmekle hakikate erer, anlam kazanır"

" Peki kim kalbin akıldan daha önemiz olduğunu söyleyebilir ki? Sana evrendeki düzenin tıpkı kan dolaşımı gibi kalbi esas aldığını, her şeyin kalple anlaşılabileceğini, evreni açıklamak için aklın yetersiz kalacağını ama kalp ile yapılan yönelişlerin kainattaki düzene uyum sağladığını anlatmalıyım, bilemiyorum. Aklımla sihirbazlık düzenekleri kurabilirsin ama kalbinle sihir yapabilirsin. Akıl bir depremin rakamsal şiddetini ölçebilir ama kalp rakamın neden öyle takdir edildiğine vakıf olur. 
Akıl sahnelenen oyunu izah eder, kalp oyunun yazarını anlamanın peşindedir. Akıl hadiseleri açıklar. Kalp ise hadiselerin perde arkasındaki sebebi. Akıl bilgidir, kalpse bilgelik"


 " İnsanların bilgi adına verdikleri şey koca kainat kitabında yalnızca bir nokta. Sen o noktayı kalbinde harflere, çizgilere, resimlere dönüştürecek yetenekleri aramaya bak"

 ✑


" Aklın başlattığını kalp kontrol etmezse, insanlık yoldan sapabilirdi"

 ✑


" Bedenin müsaade ermediği tecrübeler için kalbinizi yormayınız"

 

"  Toplumun bilgi eksikliği hayali teorileri sahih yapar" 

 

 

" Aklımız ve bilincimiz hangi toprağa ekildiyse o tarlanın zamanını yaşıyor"




Kaynak Kitap:

* A-71 / İskender Pala 

Yorumlar

ÖNE ÇIKANLAR

III- Kitap Sayfalarından Beyaz Perdeye

Genç Ressam Süleyman Erdoğan ile Söyleşi

SANATTA YARATICILIK

İSTANBUL' DA ŞİFA BULMAK

Dönüşüm Etkisi

Doğukan Çiğdem ile Söyleşi

Şehrin Dokusu: Heykeller

Picasso'ya Dair

Sanatçı Bahar Bilici Öztürk ile Söyleşi

SARI IŞIĞIN İZİNDE