Füsun Onur / Opus II - Fantasia


     İnsanlık sadece kelimelerle iletişim kuran bir canlı değil. Üstelik iletişim tek yönlü bir yapı hiç değil. Nesnelerinde bizlerle kurduğu bir iletişim dili var. Cansız nesnelerin sesini duymaktan ziyade görerek dinleme pratiğine yeni bir bakış getiren yerleştirme sanatı dediğimizde öne çıkan sanatçı Füsun Onur; Opus = II Fantasia (2001) adlı çalışmasını bizlere şöyle tanımlar: 


  " Bu parça tek bir enstrümanın monoloğu olarak düşünülmüştür: org gibi. Yerde yayılmış duran örgü şişleriyle başlar.

 İlk önce tek sıra halinde, sonra birbirleriyle kesişip açılar oluşturarak. Az sonra ikinci unsur (altın yaldızlı ip) bu dalgın örgü şişlerine eşlik eder, hatta onlara eklenir. Ardından üçüncü unsur, kaideler aniden içeri dalar. Daha sonra örgü şişleri tekrar kendi aralarında çeşitli motifler oluşturur ve genişler. Sonra patlama ve sessizlik (...) . 

Varyasyon ve tekrarlar küçük hafif tonlu geçişlerle devam ediyor (...) . Başka bir bölümde yeni bir rengin gelmesiyle heyecanlanıyoruz. 

Küçük mavi beyaz bir figür altın yumaklarla tanışıyor. Altın yumaktan bir parça ip çözülüp figüre doğru uzanıyor. (...) 

Esasında tüm yapının altında (...) bazen yolunu şaşırarak, bazen sessizleşerek ilerleyen aynı dürtü yatar. Zaman zaman da patlayarak ancak süreyinden tekdüze geçişlerle, biraz tedirgin ve çekingen" 

FÜSUN ONUR  


Füsun Onur, Opus II - Fantasia 



Füsun Onur, Opus II - Fantasia 

Füsun Onur, Opus II - Fantasia 


Füsun Onur, Opus II - Fantasia 


Füsun Onur, Opus II - Fantasia 


Füsun Onur, Opus II - Fantasia 


Füsun Onur, Opus II - Fantasia 


Füsun Onur, Opus II - Fantasia 


Füsun Onur, Opus II - Fantasia 

Koleksiyon: Arter Galeri 

Sanat İlhamlı ⛬

Yorumlar

ÖNE ÇIKANLAR

III- Kitap Sayfalarından Beyaz Perdeye

Genç Ressam Süleyman Erdoğan ile Söyleşi

SANATTA YARATICILIK

İSTANBUL' DA ŞİFA BULMAK

Dönüşüm Etkisi

Doğukan Çiğdem ile Söyleşi

Şehrin Dokusu: Heykeller

Sanatçı Bahar Bilici Öztürk ile Söyleşi

Picasso'ya Dair

SARI IŞIĞIN İZİNDE