Rê, Yol, Road / Sergisi

         İlhamını Sinema Tarihimizin en önemli filmlerinden Yılmaz Güney'in "YOL" filminden alan "Rê, Yol"  yol sergisi Mahmut Wenda Koyuncu ile Remzi Sever Küratörlüğünde Diyarbakır da açıldı. 

         Ülkemizin zorlu dönemi olan 1980'li yıllarında Sanat yapılabiliniyorsa ve Sinema gibi zorlu ekip işi olan bir alanda demek ki bahaneler sadece geçici. Şimdi Filmi adeta yeniden çekmişler, bu sefer Sanatın farklı disiplinleri ile...

         Bu film nedeniyle acı çekenlere, derdini anlatmaktan cesurca vazgeçmeyenlere bir onurlandırma niteliğinde. Emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. 

7 Aralık 2025 - 11 Ocak 2026 kadar ziyarete açık✩


Dîroka têkoşînên civakî di heman demê de dîroka têkoşîna îmajekê ye jî. Îmaj, di heman demê de semptomên dîrokî û civakî ne. Ew xwedî potansiyelên wisa ne ku li gor guherîna demê û şertan dikarin maneyên nû li xwe bar bikin. Jinên bi dolbendên xwe yên spî ku mane ji rihma qedera xwe re, zarokên ku ji konforeke ji rêzê bê par hatine hiştin îro bi berxwedana xwe dibin kirde û jiyaneke nû ava dikin. Pêşandeya Rê ji fîlma Rê yê Yilmaz Guney îlham digire û bi awayekî rojane li îro difikire û bi teyisînên îmajên rojane re mijûl dibe. Berxwedan û têkoşîn di heman demê de berxwedana îmajan e, bi hişmendî û perspektîfeke dekolonyal sehneyên film hatine nirxandin û şirovekirin. Yek ji armanca sereke ya pêşandeyê ewe ku îmajan azad bike.


YOL

İnsanın tarihi imgelerin de tarihidir. İmgeler tarihsel toplumsal birer semptomdur. İçine doğdukları zamanın ve koşulların değişimiyle başka anlamlar yüklenen sonsuz potansiyele sahip nesnelerdir. Beyaz tülbentleriyle kaderlerinin insafına bırakılmış kadınlar, sıradan bir hayatın konforundan azledilmiş çocuklar veya üç kuruş için hayatları mayın tarlalarıyla sınananlar, mücadeleleri ile, bugün başka bir hayatın mümkünlüğünü yakın etmiş öznelerdir. Yol filminden ilhamla oluşan Yol Sergisi, işte bu mümkünlüğün güncel yansımalarını imgeselleştirmek uğraşından doğmuştur. Mücadelelerin birer imge mücadelesi olduğu bilinci ile yapılmak istenen, filmin sahnesini dekolonyal bir perspektifle okuma gayretiyle ilerlemiştir. İmgeyi özgürleştirmek serginin ana hedefi olarak şekillenmiştir.


ROAD

The history of humankind is also the history of images.

Images are historical and social symptoms. They are objects with infinite potential, acquiring new meanings as the times and conditions into which they were born change. Women abandoned to the mercy of their fate beneath white headscarves, children deprived of the comfort of an ordinary life, or those whose lives are bounded by minefields for a few coins — through their struggles, they have become subjects who have brought closer the possibility of another kind of life.

Inspired by the film Yol, the Yol Exhibition was born from the effort to visualize the contemporary reflections of this possibility. With the awareness that every struggle is also a struggle over images, it seeks to read the film’s scene from a decolonial perspective. Liberating the image has been shaped as the main goal of the exhibition.








Rê, Yol, Road / Sergisi 


İlgili Yayınlar 

Sanat İlhamlı ⛬

Yorumlar

ÖNE ÇIKANLAR

III- Kitap Sayfalarından Beyaz Perdeye

Genç Ressam Süleyman Erdoğan ile Söyleşi

SANATTA YARATICILIK

İSTANBUL' DA ŞİFA BULMAK

Sanat Eğitmeni Sezgi Çağdaş Sağ ile Söyleşi

EDİTÖR

Doğukan Çiğdem ile Söyleşi

Şehrin Dokusu: Heykeller

İlham Veren Öğretmen: ŞEYMA AYDIN ELMAS