Şehrin Dokusu: Heykeller
Heykeller şehirlerin önemli bir dokusunu oluşturur. Bu yüzden o şehre ilk kez girenlerin hafızasında dikkat çekip yer edinirler. Şehrin dokusuna uyumlu bir mesaj veren bunu verirken ki estetik onu özgün ve benzersiz kılmalı ki sanat niteliği taşısın. Kömürcüoğlu Kültür Sanat Turizm ve Tanıtım Vakfı tarafından 2011 yılından beri her yıl düzenlenen Uluslararası Taş Heykel Kolonisi'n deki çalışmalarda yapılan bazı eserler; Denizli Büyükşehir Belediyesi tarafından şehrin meydanlarında kalıcı olarak sergileniyor. Bu güzel çalışmaların diğer şehirlere de örnek olmasını diliyorum. Bu eserleri ve şehrin diğer bazı heykellerini sizlerle paylaşıyorum.
Şehirlerde gelişi güzel, sanatsal bir estetiğe sahip olmayan aksine şehrin hafızasında yanlış izlenimler doğuran heykelleri görmek durumunda kalmayız umarım. Sanatı sevdirmek istiyorsak önce kentlerimizde bunu başlatmalıyız. Çünkü sanatın ne olduğunu bilmek için orada görmek gerek. Bilmediği bir şeye kimse gereksinim duymaz öyle değil mi?
"Focus"
Düşünceye odaklanma ve sorgulamayı merkeze alan bir yaklaşım
Sanatçı: HÜSEYİN ALTIN (Türkiye)
"Rüzgarın Kapısı" Sanatçı: HITOSHI TANAKA (Japonya)
"Kral Ayağı" Sanatçı: TÜLAY ÇAKMAK (Türkiye)
"Pehlivanlar" Sanatçı: OSMAN ATMACA
(Türkiye)
( Küba)
Eserin üzerine not düşülen iki şiirden mısralar;
"Kardeşlerim bakmayın sarı saçlı olduğuma
ben Asyalıyım
bakmayın mavi gözlü olduğuma
ben Afrikalıyım"
-Nazım Hikmet -
"Bırak, bırakabilirsen ellerini gezinsinler
Kopar kendini şu vefasız zamandan
Ve bat,
Nasıl batarsa ağır taşları taşıyanlar"
-Yorgo Seferis-
ÖMÜR DURUERK, FATİH DURUERK ve KARMA ATÖLYE Ekibi (Türkiye)
Türkiye'nin ilk açık havada sergilenen en büyük cam heykeli. 7000 el yapımı cam parçadan oluşmakta.
Not: Fotoğraflara tıklayarak daha yakından bakabilirsiniz!
Yorumlar
Yorum Gönder
Sanat İlhamlı Kalın!